dimecres, 13 de maig del 2009

ESTRELLA DAMM (I)

Fa un temps, vaig llegir no sé on que una de les estratègies de publicitat i màrketing més utilitzades consistia en que cada marca projectés la imatge corresponent al seu poder de mercat. M’explico: les marques grans han de fer els anuncis d’una determinada manera, i les petites d’una altra.
Pel cas que ens toca, s’usava com exemple les estratègies publicitàries de Coca-cola, Pepsi i Fruitopia. Es deia que Coca-cola, líder absoluta del mercat de les coles, fa sempre la mena de publicitat que pertoca als líders: conservadora, tova i familiar (Papa Noël, ossos polars bevent cola, famílies de l’Opus en bicicleta, etc). Pepsi, en canvi, com a perseguidora immediata en vendes, s'anuncia d’una manera més “radical” i “alternativa” (Papa Noël tocant la guitarra, skaters, Undrop… us imaginareu per on vaig). El tercer en discòrdia opta sempre per una publicitat marciana, com si realment no estigués interessada en vendre, una mica de tornada de tot.
(continuarà...)